Ummu Nisa

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku anak yang terhitung dari orang-orang yang soleh!” [As-Shafaat :100]

Sunday, May 17, 2009

Selamat Hari Ibu...

Assalamualaikum w.r...
Alhamdulillah, dapat juga saya meluangkan sedikit masa untuk mengisi blog yang sekian lama dirindui. Kekangan masa dengan dah mula bekerja dan tak berapa sihat membuatkan saya agak liat nak menulis walaupun selalu surf internet. Belum terlewat lagi saya mengucapkan Selamat Hari Ibu pada mak, umi, sahabat2 yang bergelar ibu dan semua ibu2 di mana saja. Pengalaman bergelar ibu membuatkan saya merasakan betapa besarnya pengorbanan seorang ibu. Itu belum lagi dalam keadaan seperti ibu2 kita, anak2 yang ramai dan pelbagai cabaran hidup pada masa itu.
Saya mendoakan ibu2 pada zaman ini, terutamanya ibu2 muda cekal, tabah dan sentiasa sabar mendidik dan membesarkan anak2 kita dengan cabaran hidup yang besar di zaman ini. Ambillah pengalaman ibu kita sendiri dan pengalaman ibu2 lain membesarkan anak2 sebagai panduan. Cabaran yang besar menanti kita untuk menjadikan anak2 kita golongan yang soleh..insyaallah.
Sahabat saya kak Rosnah Ahmad ada mempromosikan saya sebuah buku yang bertajuk Ibu Madrasah Pertama Ku, berharga RM25.Buku ini mengandungi kisah dua puluh tiga orang ibu membesarkan anak-anak yang kini sudah berjaya di bidang masing-masing. Di sini saya petik sedikit preview mengenai buku tersebut :
' Ibu Madrasah Pertama Ku! Begitulah indahnya tajuk buku ini. Namun ia tidak seindah kasih sebenar seorang ibu. Namun kami yakin buku ini mampu membuatkan anda tersenyum disirami kasih ibu atau ketawa terkenangkan kisah lama atau menangis mengenangkan wajah ibu yang kini sudah berkedut dimamah usia atau mengalir air mata dek kerinduan pada bonda tercinta.Anggaplah buku ini sekadar sebutir permata. Bukan yang terbaik tapi cahayanya cukup untuk menyuluh kehidupan generasi kita dan selepas kita dalam melalui liku-liku kehidupan sebagai seorang insan soleh wa musleh.Tips daripada ibu madrasah pertama ku ini akan memberikan kita pelbagai pengajaran suka duka seorang ibu mendewasakan anak-anaknya. Sudah tentu tips tersebut dapat pula dimanfaatkan oleh kita untuk menyantuni anak-anak dan generasi muda di zaman kita dan akan datang.
Saya belum memilikinya, namun insyaallah sedang berusaha untuk memilikinya. Apakata kita himpunkan kisah ibu2 yang telah berjaya membesarkan anak2 sehingga berjaya. Tambah koleksi kita setelah ada koleksi peribadi ibu tercinta kita sendiri yang sememangnya amat mahal harganya kerna kita melalui sendiri madrasah itu.
Berminat?
Boleh melayari rohahassan.blogspot.com atau hubungi : Nazirah / Murni (03-41073379) atau Roha (012-4317948)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home